НСПП

Четвер, 21.11.2024, 20:02
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Наше опитування
Чи виникають у Вас розбіжності із роботодавцем з питань невиконання вимог законодаства про працю
Всього відповідей: 59
loga.gov.ua
oblrada.lg.ua
Статистика
Головна » 2012 » Жовтень » 11 » Проведення примирних процедур виявило «больові крапки» підприємств житлово-комунального господарства
16:18
Проведення примирних процедур виявило «больові крапки» підприємств житлово-комунального господарства

10 жовтня 2012 року представники  відділення НСПП в Луганській області координували роботу перших засідань примирних комісій по вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів) на двох підприємствах житлово-комунального господарства міст Ровеньки і Золоте.

Колективний трудовий спір на комунальному підприємстві «Спеціалізована Ровеньківська житлова контора» Ровеньківської міської ради (далі - СРЖК) виник у серпні поточного року з наступними вимогами: «1) виплата заробітної плати відповідно до колективного договору; 2) негайна виплата заборгованості із заробітної плати в сумі 153,8 тис.грн.; 3) виплата премій, доплат за розширені зони обслуговування; 4) підвищення тарифних ставок».

Враховуючи причинно-наслідковий зв'язок чинників, що призвели до виникнення розбіжностей, на прохання сторін конфлікту, на засідання примирної комісії були залучені представники: Ровеньківської міської ради та її виконкому - начальник юридичного відділу, начальник управління житлово-комунального господарства, начальник відділу праці; Головного управління житлово-комунального господарства і Головного управління праці та соціального захисту населення Луганської облдержадміністрації.

Під час розгляду вимог найманих працівників були заслухані сторони конфлікту і усі залучені учасники. Із усної інформації представника управління житлово-комунального господарства Ровеньківської міської ради з’ясовано, що з боку міської влади приділяється певна увага проблемам вищеназваного підприємства.  Завдяки конструктивному діалогу та значній допомозі експерта – представника Головного управління житлово-комунального господарства були окреслені основні причини виникнення заборгованості із виплати заробітної плати та шляхи її ліквідації.

В ході  засідання встановлено, що затверджений тариф відшкодовує лише 70% фактичних витрат комунального підприємства на виробництво та розподіл житлово-комунальних послуг. При цьому він не переглядався з 2008 року (розрахований із розміру мінімальної заробітної плати 525,0 грн.). Враховуючи це,  учасники засідання примирної комісії дійшли до згоди, що основним виходом із складеної ситуації є розрахунок та прийняття нового тарифу на житлово-комунальні послуги.

 Представники Ровеньківської міської ради звернули увагу на помилку в управлінському менеджменті СРЖК и запевнили, що приділятимуть цьому комунальному підприємству більше уваги.

В той же день відбулося засідання примирної комісії по вирішенню колективного трудового спору на комунальному підприємстві «Услуга» міста Золоте, який  також виник у серпні 2012 року з приводу наявності заборгованості найманим працівникам. У цьому засіданні, окрім сторін конфлікту і представників відділення НСПП в Луганській області, взяли участь заступник міського голови м.Золоте, заступник начальника управління праці та соціального захисту населення Первомайської міської ради і  представник Головного управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації. Також були заслухані сторони колективного трудового спору і усі представники залучених органів. Керівник комунального підприємства зазначив, що заборгованість із виплати заробітної плати носить хронічний характер і виникла іще у квітні 2010 року. На його думку, основна причина збитковості підприємства – невідповідність тарифу фактичним витратам підприємства.

Однак, представник Головного управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації повідомила, що, у даному випадку перегляд тарифної політики не надасть підприємству можливості вийти з критичного стану. Дієвим шляхом отримання додаткових коштів для погашення боргів найманим працівникам є посилення претензійно-позивної роботи.

Також на засіданні примирної комісії були розглянуті й інші проблемні моменти,  вирішення яких допоможе у врегулюванні колективного трудового спору. Так, з огляду на те, що на підприємстві відсутня посада юриста, необхідна допомога в цьому питанні юриста міського органу влади. Окрім цього, на найближчому засіданні сесії міської ради запропоновано розглянути питання можливості надання комунальному підприємству «Услуга» певної допомоги  на вирішення поточних проблем.

З боку Відділення акцентовано увагу присутніх на ст.13 Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), де вказано, що сторони колективного трудового спору, примирна комісія зобов’язані використати для врегулювання конфлікту всі можливості, не заборонені законодавством. Для представників  місцевих органів влади  було нагадано, що, відповідно до статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить участь у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів) щодо підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території.

Другі засідання примирних комісій по врегулюванню вищезазначених спорів вирішено провести  23 жовтня 2012 року, на яких буде продовжений пошук шляхів задоволення вимог найманих працівників комунальних підприємств.

Розгляд причин виникнення колективних трудових спорів на вищезазначених комунальних підприємствах показав, що при наявній типовості причин виникнення заборгованості із виплати заробітної плати на них, в кожному конкретному випадку необхідний індивідуальний підхід до пошуку шляхів виходу з кризової ситуації. При цьому розгляд колективних трудових спорів на примирних комісіях виявив різний підхід до проблем комунальних підприємств міських органів влади.

Через незадовільний фінансовий стан, який є типовим для більшості підприємств житлово-комунального господарства області, вони не можуть утримувати належним чином основні засоби, у повному обсязі проводити їх поточний і капітальний ремонт, своєчасно виплачувати заробітну плату, здійснювати розрахунки за використані енергоносії та внески до бюджетів усіх рівнів і соціальних фондів. У цілому це свідчить про наявність системної кризи в житлово-комунальній галузі області та необхідність прискорення проведення житлово-комунальної реформи і переходу до роботи в ринкових умовах.

Переглядів: 716 | Додав: nspp_lugansk | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]